Reklama:


Cho Cho, Dopełniacz i Gryfnie. Znamy najemców lokali na nowym rynku

Cho Cho, Dopełniacz i Gryfnie. Znamy najemców lokali na nowym rynku

Prace budowlane na chorzowskim rynku chylą się ku końcowi, a ostateczny wygląd centrum miasta staje się coraz bardziej klarowny. W piątek poznaliśmy najemców, którzy zagospodarują nowe pawilony.

Udało nam się ściągnąć do Chorzowa prawdziwych profesjonalistów, takich ludzi, którzy razem z nami wymyślali koncepcję funkcjonowania tej przestrzeni tak, żeby rynek stał się sercem miasta – zapewnia Magdalena Sekuła, Pełnomocnik Prezydenta Miasta ds. Promocji i Aktywizacji Społecznej.

O podniebienia mieszkańców zadba restobar „Cho Cho”, który ma być otwarty od rana do późnych godzin wieczornych. Właściciel oraz władze miasta mają nadzieję powtórzyć sukces innego lokalu Krzysztofa Krota – popularnej „Lornety z Meduzą” – miejsca, od którego kilka lat temu rozpoczęła się metamorfoza ulicy Mariackiej w Katowicach. Analogicznie jak w stolicy województwa, nowy lokal ma nie tylko służyć mieszkańcom w sferze gastronomicznej, ale także aktywnie włączać się w życie kulturalne miasta i pobudzić jego potencjał.


Wypełni się też luka w sferze kulturalnej – miasto zyska nową, przyjazną księgarnio-kawiarnię. W „Dopełniaczu” będzie można uzupełnić domową biblioteczkę o najnowsze hity wydawnicze, a także nacieszyć zmysły pyszną kawą i ciastem. Według zapowiedzi właścicielki nowej księgarni, Soni Dragi, do Chorzowa zawitają na spotkania autorskie znani pisarze z kraju i ze świata. „Dopełniacz” poza swoją działalnością księgarską, podobnie jak „Cho Cho” ma stać się ważnym miejscem w kulturalnej przestrzeni miasta.

Aby osiągnąć sukces w jakiejś dziedzinie jednym z ważnych elementów jest pozytywny branding i identyfikacja wizualna. To istotne zadanie zostało powierzone marce „Gryfnie”, która otworzy swój sklep w jednym z pawilonów. Tym samym, Chorzów dołącza do Katowic, Gliwic i Rybnika, gdzie znajdują się już sklepy „Gryfnie”. Dla Chorzowian dedykowana została nowa linia produktów, z których część będzie nawiązywać do naszego miasta. Właściciele zapowiadają, że zadbają o to, aby ślōnskŏ gŏdka była słyszalna na nowym rynku.

Ostatni z pawilonów zafunkcjonuje jako front office urzędu miasta, w którym będzie tam można szybko załatwić część spraw urzędowych. W jego sąsiedztwie znajdzie się również coś dla gości spoza Chorzowa – punkt informacji turystycznej PTTK. W jednym z nowych lokali dostępne będą bezpłatne toalety publiczne.

Zmiany w przestrzeni rynku obserwować można każdego dnia. Gotowa jest już nowa nawierzchnia, dokonano większości zapowiadanych nasadzeń zieleni. Trwają ostatnie prace wykończeniowe wewnątrz lokali. Oficjalne zakończenie inwestycji planowane jest na drugą połowę czerwca.


– Mogę obiecać, że na nowym rynku codziennie będzie coś się działo. Od małych rzeczy, codziennego wspólnego ćwiczenia, po duże imprezy muzyczne, spotkania ze znanymi youtuberami. Kalendarz jest bardzo bogaty, zostanie ogłoszony pod koniec czerwca – zapowiada Magdalena Sekuła.

Warto również zaznaczyć, że nowy rynek będzie na bieżąco z najnowszymi trendami nie tylko wizualnie oraz w kwestii jego funkcji społecznych, ale również w zakresie ekologii. Nie będzie tam plastiku, a wszystko zostanie wykonane z naturalnych materiałów. Od tego roku również gadżety miejskie będą biodegradowalne.

Jeszcze więcej wiadomości z Chorzowa