Reklama:


Ruch odkrył karty. Klubowa aplikacja naprawi finanse Niebieskich?

Na wczorajszej konferencji w ChCK Ruch przedstawił szczegóły akcji marketingowej #Czasodbudowy. Klub zaprezentował swoją oficjalną aplikację. To nie tylko źródło informacji dla kibiców, ale też zastrzyk finansowy dla Ruchu.

– Jest to element programu odbudowy klubu. Przy pomocy wszystkich kibiców, którzy będą nas wspierać ta aplikacja pozwoli nam utrzymać płynność finansową. Jest to fajna rzecz, dzięki której każdy może stać się małym sponsorem Ruchu – komentuje Seweryn Siemianowski, prezes Ruchu Chorzów

Aplikacja Ruchu składa się z kilku bloków m.in.: aktualności, galerie, wideo, terminarz, tabela, kadra zespołu czy relacje meczowe. W ramach aplikacji działa wewnętrzny moduł społecznościowy nazwany roboczo „Niebieski Facebook”. Jego funkcje są analogiczne do popularnego odpowiednika, z tą różnicą, że mają tam dostęp jedynie użytkownicy klubowej aplikacji. Na niebieskiej tablicy już udziela się prezes Seweryn Siemianowski, trener Łukasz Bereta oraz zawodnicy klubu. Szatnia z entuzjazmem przyjęła ten pomysł

– Od rana mieliśmy okazję korzystać z aplikacji i dzięki swojej prostocie została bardzo dobrze przyjęta. Będziemy tam udostępniać ciekawe wstawki, których na inne portale na pewno byśmy nie udostępnili – deklaruje Tomasz Foszmańczyk, kapitan drużyny Ruchu Chorzów

Najważniejszą, niespotykaną w skali Europy, a prawdopodobnie i świata, częścią aplikacji jest moduł finansowy. Użytkownicy poprzez codzienne zakupy mogą wspierać Ruch finansowo, nie wydając na ten cel ani grosza. „Zakupy z Ruchem” można robić na dwa sposoby. Pierwszy, to zakupy stacjonarne. Aby wesprzeć klub tą drogą należy zarejestrować swoją kartę płatniczą w aplikacji podając jej 16-cyfrowy numer. Może być to dowolna karta, prywatna lub służbowa. Jeden użytkownik może mieć zarejestrowanych w aplikacji maksymalnie 5 kart. Klub stworzył – i regularnie będzie poszerzał – sieć lokalnych punktów partnerskich. Płacenie w nich zgłoszoną kartą powoduje, że część z dokonanej transakcji trafia na konto Ruchu. Każdy punkt partnerski dobrowolnie deklaruje, jakim procentem może się podzielić z Niebieskimi. W ramach współpracy z punktami partnerskimi Ruch oferuje reklamę i promocję punktu wśród swoich kibiców, a także udostępnia własne kanały komunikacji z klientami. System ten oparty jest na współpracy z operatorami terminali płatniczych.

Kolejną drogą są zakupy internetowe. Wśród internetowych partnerów Ruchu znalazło się ponad 1000 sklepów. Wśród nich znajdziemy takie marki jak Adidas, AliExpress, Allegro, Avon, Booking.com, Castorama, CCC, Empik, Groupon, Leroy Merlin, Neonet, New Balance, Pyszne.pl, RTV Euro AGD, Sephora, SuperPharm i wiele, wiele innych, które również dzielą się częścią przychodów z transakcji dokonanych przez kibiców Ruchu. W tym celu wystarczy wejść do wybranego sklepu internetowego z pozycji aplikacji. Do zakupów w sieci nie jest potrzebne zgłoszenie karty płatniczej.

Wszyscy zgodnie podkreślali, że w aplikacji najważniejsza jest transparentność. Każdy użytkownik przed rozpoczęciem zakupów otrzymuje informację, jaki procent od dokonanej transakcji w danym sklepie trafi na konto Ruchu. Można również sprawdzić ilu dokonało się na swoim koncie transakcji, na jakie kwoty i ile dzięki temu udało się zarobić dla Klubu. Podobny wgląd mają punkty partnerskie. Co ważne, pieniądze, podobnie jak w internetowych zrzutkach, zbierane są na konkretne cele. Pierwszy z nich – remont szatni pierwszej drużyny – zakłada zebranie 5000 złotych do końca roku. W każdym momencie użytkownicy mogą sprawdzić w aplikacji na co aktualnie zbierane są środki, jaki jest stan zbiórki i ile dni pozostało do jej zakończenia. Kolejne cele będą wybierać sami kibice w sondach przeprowadzanych w aplikacji. Najaktywniejsi kibice będą nagradzani unikatowymi gadżetami. W aplikacji znalazło się również centrum aukcyjne, gdzie licytowane będą wyjątkowe pamiątki i przedsięwzięcia. Przedmiotem pierwszej licytacji jest jeden dzień spędzony z drużyną Ruchu na zgrupowaniu w Kamieniu.

Nowa metoda zbierania środków może przynieść korzyści nie tylko 14-krotnym Mistrzom Polski. Nowa aplikacja posłuży również chorzowskim uczniom.

– Udostępniliśmy swoją aplikację dla chorzowskich szkół i przedszkoli, aby placówki oświatowe również mogły zbierać pieniądze na swoje potrzeby. Pomoże to całej naszej społeczności – dodaje Seweryn Siemianowski

Korzystanie z aplikacji nie generuje żadnych kosztów dla użytkownika. Można ją poprać za darmo z Google Play lub AppStore

Jeszcze więcej wiadomości z Chorzowa

Reklama:

Najnowsze wiadomości