17 grudnia, jako część akcji #CzasOdbudowy, stając się jednocześnie pierwszym tego typu narzędziem w Polsce, zadebiutowała oficjalna klubowa aplikacja Ruchu. Po niespełna dwóch miesiącach sprawdzamy, jak przyjął się ten innowacyjny pomysł.
Aplikację Ruchu pobrano już ponad 12 000 razy, z czego 10 000 użytkowników korzysta z niej regularnie. Wśród nich największą grupę stanowią mieszkańcy Chorzowa – 2500. Swoją reprezentację posiadają również fankluby z innych miast, w tym rozsiana po całym świecie „Niebieska emigracja”.
Od startu aplikacji na klubowe konto wpłynęło już około 33 tysiące złotych. Za te pieniądze udało się zrealizować pierwsze trzy cele: remont szatni pierwszej drużyny (5000zł), zakup nowego sprzętu do fizjoterapii (12000zł) oraz dofinansować obóz, na którym obecnie przebywają Niebiescy (15000zł). Przez najbliższe 2 tygodnie środki wpływające do klubowej kasy dzięki aplikacji zapewnią renowację klubowych trofeów, na co potrzeba 7000 zł.
Aktualnie, to klub wyznacza cele, ale ma to się wkrótce zmienić.
– Założenie jest takie, że kibice będą wybierać cele. Na razie podsuwamy pomysły i słuchamy ich głosu. Kiedy dodamy do aplikacji moduł sondy, kibice bezpośrednio będą wskazywać nowe cele – komentuje Tomasz Ferens, rzecznik prasowy Ruchu
Nowe narzędzie daje wielkie możliwości, aczkolwiek jest to dopiero początek jego funkcjonowania. Pewne elementy wciąż są dopracowywane, jednym z nich jest wspomniany wyżej mechanizm sondy. W aplikacji ma się pojawić już na wiosnę.
Na chwilę obecną największe wpływy zapewniają przedpłacone karty ze stacji BP. Dalej prym wiodą partnerzy internetowi, tacy jak: Aliexpress, Booking.com, czy Allegro. Cały czas poszerza się również liczba współpracujących sklepów stacjonarnych. Na razie jest ich 40, jednak jak zapewnia Tomasz Ferens cały czas trwają rozmowy z kolejnymi punktami.
– Start aplikacji przerósł nasze oczekiwania, zarówno pod względem liczby użytkowników, którzy od razu do nas dołączyli, jak i w kwestii osiąganych przychodów. Widzimy w tym narzędziu duży potencjał i zamierzamy je dalej rozwijać – zapowiada Tomasz Ferens
Niebawem ruszy duża kampania internetowa, która ma na celu bardziej wypromować aplikację. W planach jest również kilka mniejszych akcji, które także mają zachęcać do wspierania Ruchu tą drogą.
Korzystanie z aplikacji nie generuje żadnych kosztów dla użytkownika. Można ją poprać za darmo z Google Play lub AppStore