Reklama:


Wypożyczalnia, czy to dobry biznes

Wypożyczalnia, czy to dobry biznes

Jeśli zastanawiasz się czy wynajem samochodów to dochodowy biznes, to odpowiedź nie jest prosta i jednoznaczna. Wszystko zależy od wielu czynników, niektóre z nich są zupełnie niezależne od przedsiębiorcy, jak chociażby lokalny rynek odbiorców. Chcąc konkurować ze światowymi markami wypożyczalni musimy mieć odpowiednia flotę pojazdów i infrastrukturę zapewniającą klientom kompleksową obsługę na wysokim poziomie.

Flota pojazdów i atrakcyjny cennik

Niksie ceny za wypożyczenie samochodu to nie wszystko, bowiem zbyt okazyjna cena może budzić u klienta wątpliwość i nieufność. Kluczem do sukcesu jest zbudowanie marki, rozpoznawalności znaku firmowego kojarzonego z wysoka jakością. Wbrew pozorom nie musimy mieć wielu klientów wypożyczalni, wystarczy że będą oni stali a nasz tabor pojazdów będzie nieustannie w ruchu. Nic gorszego niżeli samochody stojące na parkingu i czekające na wynajem. Pewnym rozwiązaniem dla nowych na rynku podmiotów jest łączenie dwóch typów wynajmu krótkoterminowego i długoterminowego. Zaoferowanie samochodów szerokiemu gronu odbiorców pozwoli rozwijać się wypożyczalni.

Personel wypożyczalni

Jeżeli myślisz że wypożyczalnie samochodów jesteś w stanie poprowadzić sam, bez zatrudnienia pracowników to się mylisz. Do obsługi wypożyczalni potrzebny jest personel i to zespół kompetentnych osób. Sprawna, szybka i uprzejma obsługa to podstawa. Telefon wypożyczalni winien być dostępny całą dobę. Prócz kontaktu telefonicznego dobrze jest zadbać o prezentację oferty, w tym samochodów ze zdjęciami, opisami na stronie internetowej. Dostępność rezerwacji online to znak czasów, nowoczesności i okazja do pozyskiwania klientów nie tylko z okolicy.

Podobnie jak w każdym innym biznesie również w przypadku wypożyczalni może się udać lub nie. Aktualnie czasy nie sprzyjają podróżom i wynajmowaniu samochodów, jednak coraz więcej osób nie potrafi sobie wyobrazić życia bez auta, to pewne światełko w tunelu. Dobrym rozwiązaniem na początek jest zawarcie umów współpracy z ubezpieczycielami. Takie umowy gwarantują ruch w zakresie wynajmu samochodów zastępczych. Z aut zastępczych korzystają tysiące osób każdego dnia. Prócz limitów jakie nakład ubezpieczyciel klienci często przedłużają wynajem lub rozszerzają jego ofertę.

Niszowa wypożyczalnia

Poza tradycyjna wypożyczalnią samochodów można pokusić się o zapełnienie niszy rynkowej poprzez wypożyczalnię wyspecjalizowana np. przyczep lub kamperów, czy samochodów ciężarowych, autobusów itd. By taki biznes się sprawdził niezbędne jest podejście analityczne. Uwzględnienie potrzeb rynku, szans i możliwości to warunek konieczny do spełnienia. W przypadku samochodów profilowanych przyda się także większy kapitał na start. Rozpoczęcie działalności nie musi wiązać się z gigantycznym zadłużeniem na zakup floty pojazdów. Zacząć można już z dwoma, trzema pojazdami, jeśli okaże się to trafnym wyborem, z łatwością poszerzymy tabor i ofertę wynajmu.

A kiedy sukces zapuka do drzwi

Zbytek dochodów z wypożyczalni dobrze jest inwestować w odnowienie floty pojazdów, jednak nie tylko. Dobrym rozwiązaniem jest otwieranie kolejnych oddziałów wypożyczalni w rejonach o dużym potencjale i stosunkowo malej konkurencji. Posiadanie w każdym oddziale bazowej floty pomaga przesuwać w razie potrzeby pojazdy pomiędzy oddziałami, a czasem nawet podnajmować innym wypożyczalniom. Naturalnym zjawiskiem jest okresowe, sezonowe zainteresowanie wynajmem samochodów i okresy zupełnego zastoju.

Jeszcze więcej wiadomości z Chorzowa