Punkt Szczepień z SPZOZ ZSM w Chorzowie rozpoczyna zapisy na szczepienia populacyjne przeciw COVID-19. Każda osoba uprawniona do szczepienia ma 4 możliwości zapisu.
Pierwszą z nich jest wypełnienie formularza – Formularz szczepień (zsm.com.pl). Do uzupełnienia konieczny będzie jedynie numer PESEL oraz numer kontaktowy. W miarę dostępności terminów przez system e-rejestracja wyznaczony zostanie termin szczepienia. Zaraz po wyznaczeniu terminu, wysłane zostanie powiadomienie SMS. Powyższy sposób rejestracji dot. jedynie Punktu Szczepień W SPZOZ ZSM w Chorzowie
Druga możliwość zakłada telefon na całodobową i bezpłatną infolinię – 989. Można to zrobić samemu lub z pomocą bliskiej osoby z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL. Numer telefonu komórkowego nie jest wymagany, ale decydując się na podanie go, wysłany zostanie SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. Podczas rejestracji można wybrać dokładny termin oraz miejsce szczepienia. W wypadku podania numeru telefonu wysłany zostanie SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.
Trzecią opcją jest rejestracja elektroniczna poprzez e-Rejestrację dostępną na pacjent.gov.pl – Strona główna | Pacjent. System zaproponuje pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko adresu zamieszkania osoby dzwoniącej. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie pasował albo będziesz potrzeba zaszczepienia się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy skorzystać z dostępnej wyszukiwarki i wskazać dogodną dla siebie datę i lokalizację.
Zaraz po dokonaniu rezerwacji, wysłane zostanie powiadomienie SMS, a następnie ponowne przypomnienie o szczepieniu dzień przed planowanym terminem. Osoby, które chcą skorzystać z tego sposobu rejestracji, muszą posiadać Profil Zaufany.
Ostatnia, czwarta możliwość to wysłanie SMS na numer 664 908 556 lub 880 333 333 o treści: SzczepimySie. Wysyłając SMS pod jeden z wyżej wskazanych numerów, system pokieruje krok po kroku co należy robić. Najpierw trzeba będzie przekazać numer PESEL, a później kod pocztowy. System zaproponuje najbliższy termin na szczepienie w punkcie położonym blisko miejsca zamieszkania. Jeśli ten termin nie będzie dla dogodny, będzie można wybrać inne daty. Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem wysłany zostanie SMS przypominający o terminie i miejscu wizyty.
– Ważne! Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, do wszystkich osób, które wyślą SMS oddzwoni infolinia w chwili uruchomienia nowych terminów szczepień – informuje Zespół Szpitali Miejskich w Chorzowie.
Szczegółowe informacje dotyczące kolejności szczepień oraz zapisów na szczepienia można znaleźć na stronie Szczepienie przeciwko COVID-19 – Portal Gov.pl (www.gov.pl).
Po wyznaczeniu terminu szczepienia należy zapoznać się z Kwestionariuszem wstępnego wywiadu przesiewowego przed szczepieniem osoby dorosłej przeciw COVID-19 (do pobrania poniżej) i upewnić się, że nie występują przeciwskazania do szczepienia. W innym przypadku trzeba skontaktować się z ZSM w celu zmiany wizyty. (na adres mailowy wskazany poniżej).
W celu usprawnienia wizyty w Punkcie Szczepień można zabrać ze sobą wypełniony Kwestionariusz wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. W przypadku pytań dotyczących szczepień przeciw COVID-19 w SPZOZ ZSM w Chorzowie można pisać na adres: pomoc.szczepienia@zsm.com.pl (mail obsługiwany od poniedziałku do piątku w godzinach od 9-15 oraz w czasie pracy Punktu Szczepień).