Na terenie miasta trwa wymiana pojemników do segregacji odpadów. Pojemniki typu „dzwon” są zabierane przez firmę wywożącą odpady na bazę, a w zamian na teren nieruchomości wstawiane są pojemniki o wielkości 1100 litrów lub 360 litrów.
Rozmiar nowego pojemnika zależy od liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość i dostępnego miejsca. Właściciele nieruchomości wskazują miejsce ustawienia pojemników do segregacji na swojej nieruchomości i dbają o czystość i porządek wokół nich. W przypadku, gdy nie ma dostatecznie dużo miejsca do wstawienia trzech pojemników do segregacji odpadów właściciel może wskazać miejsce na sąsiedniej działce – oczywiście wyłącznie pod warunkiem zgody właściciela sąsiedniej działki wyrażonej poprzez dzierżawę fragmentu terenu.
– W przypadku, gdy ogólnodostępne pojemniki zostaną zabrane z Państwa okolicy prosimy o kontakt z zarządcą lub administratorem nieruchomości w celu podstawienia indywidualnego zestawu dla konkretnej nieruchomości – informuje Urząd Miasta.
Właściciele domów jednorodzinnych, którzy dotychczas korzystali z ogólnodostępnych pojemników do segregacji proszeni są o skontaktowanie się z Urzędem Miasta Chorzów aby zostać uwzględnionym w systemie segregacji w workach, który jest dedykowany dla tych nieruchomości.