Każdej firmie można śmiało polecić remarketing Google Ads, bo umożliwia dotarcie do klientów, którzy odwiedzili już sklep internetowy, ale nie dokończyli zakupów lub nie wykonali na stronie żadnych działań. Porzucone koszyki są utrapieniem wielu sprzedawców, ale nadal można sprawić, że zakup zostanie sfinalizowany. W tym celu należy umiejętnie zaplanować remarketing, który może stać się bardzo pomocnym narzędziem reklamowym. Pozwala na zmniejszenie odsetka niedokończonych transakcji, czyli przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Warto dowiedzieć się nieco więcej o remarketingu i skutecznym prowadzeniu kampanii remarketingowej.
Czy warto zainwestować w remarketing?
Każdemu sprzedawcy zależy na tym, aby prowadzona strona internetowa generowała duży ruch, bo wzrost liczby odwiedzin przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że większość osób wchodzących po raz pierwszy na stronę sklepu internetowego nie dokonuje zakupu. Nie są podejmowane żadne działania albo w koszyku pojawiają się jakieś produkty, po czym użytkownik opuszcza witrynę bez sfinalizowania transakcji. Kluczowe będzie to, aby dotrzeć ponownie do osób, które odwiedziły stronę www, a w zachęceniu ich do skorzystania z oferty idealnie sprawdza się umiejętnie przygotowana kampania remarketingowa. Polega ona na wyświetlaniu spersonalizowanych reklam potencjalnym klientom. Może dotyczyć to konkretnych produktów lub usług, którymi byli wcześniej zainteresowani. W tym celu wykorzystuje się inne strony internetowe i media społecznościowe. Jeśli uda się wyświetlić reklamę we właściwym momencie, przykładowo podczas przeglądania innych ofert, to istnieje spora szansa na to, że Internauta powróci na stronę i złoży zamówienie. Standardowy remarketing polega na wyświetlaniu reklamy, która dotyczy całej strony www. Z kolei remarketing google Ads jest dynamiczny, bardziej precyzyjny, skupia się na prezentowaniu przeglądanych wcześniej produktów lub usług. Remarketing służy zwiększeniu sprzedaży i wzmocnieniu relacji z klientami.
Jak wykorzystać potencjał drzemiący w remarketingu Google Ads?
Do utworzenia kampanii remarketingowej potrzebne będzie Google Ads, konieczne jest również zainstalowanie na witrynie internetowej specjalnego skryptu. Służy on do zbierania danych o osobach, które odwiedziły stronę www, pozwala także na prześledzenie wykonanych na niej działań. Ułatwia to dotarcie do grupy docelowej, potencjalnych klientów, którzy są rzeczywiście zainteresowani ofertą, konkretnymi produktami lub usługami. Trzeba ustawić cele kampanii, jej lokalizację i język, budżet, typ. Za pomocą Google Ads wyodrębnia się fragment kodu, który musi znaleźć się na wszystkich podstronach sklepu internetowego. W celu uzyskania jeszcze lepszych efektów zaleca się połączyć stronę www z Facebookiem, co umożliwia Facebook Piksel. Bardzo ważne w remarketingu jest to, aby reklamy wyświetlały się osobom, które odwiedziły stronę www w ciągu ostatnich kilku miesięcy, co przełoży się na wzrost konwersji. Znaczenie ma również odpowiednia częstotliwość wyświetlania reklam. Zadbać należy o ustawienie właściwego cappingu, zaprojektowanie unikalnego banneru. W reklamie nie może zabraknąć CTA.