W marketingu internetowym cel jest jeden – zwiększyć widoczność, aby zbudować renomę firmy i sprzedawać więcej. To właśnie dlatego wiele przedsiębiorstw sięga po pomoc profesjonalnych agencji marketingowych, które w swoich ofertach posiadają kampanie Google Ads lub pozycjonowanie stron. Na czym polegają te działania?
Zbudowanie sobie drobnej bazy wiedzy na temat kampanii Google Ads oraz pozycjonowania stron pozwoli Ci zrozumieć, czego w ogóle możemy oczekiwać od tych usług. Ten artykuł dostarczy Ci wiedzy w pigułce, która rozjaśnić nieco oba działania marketingowe. To pozwoli Ci wybrać idealne rozwiązanie na start! Google Ads, czyli co właściwie? AdWords dostarcza efekty w mgnieniu oka.
Google Ads to system, który wyświetla linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania oraz na stronach partnerów w ramach programu AdSense. To oznacza, że po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarkę, na szczycie wyświetli się strona, której właściciel opłaca reklamę tą metodą. To pozwala nakierować potencjalnych Klientów na sklep. Co istotne, parametry kampanii Google Ads można ustawić w oparciu o płeć, lokalizację czy też wiek i wiele innych parametrów. Skuteczne dobranie słów kluczowych w połączeniu z inteligentną strategią w zasadzie gwarantuje natychmiastowe dotarcie i zwiększenie ruchu na stronie. Można wymienić kilka rodzajów kampanii, na przykład:
- Remarketing
- Reklamę Display
- Google Shopping
Remarketing to powtórzenie przekazu reklamowego tym użytkownikom, którzy odwiedzili już kiedyś stronę internetową określonego przedsiębiorstwa. Tak więc to dobry sposób na przypomnienie swojej oferty potencjalnym Klientom.
Reklama Display może wystąpić w wielu wariantach, niemniej jednak polega głównie na wyświetlaniu reklamy na innych stronach. To dobry sposób na oswajanie internautów ze swoją marką.
Google Shoppingto bardzo transparentna rzecz. Na taki rodzaj reklamy nie sposób nie zwrócić uwagi. Polega ona na zaprezentowaniu internaucie (po wpisaniu przez niego określonej frazy) produktu na samym szczycie razem z nazwą sklepu, ceną i zdjęciem. To świetna promocji dla branży e-commerce!
Pozycjonowanie stron to walka o najwyższe pozycje w wyszukiwarce Google
Pozycjonowanie stron to nieco inna bajka. Google Ads wyświetla się na samym szczycie, czyli tuż nad naturalnie wartościowymi witrynami. Pozycjonowanie polega właśnie na walce o te pozycje. Konkurencja jest ogromna, a – musisz uwierzyć – każda firma chce się tam znaleźć. Powód? Na palcach jednej ręki można policzyć internautów, którzy w swoich wyszukiwaniach na daną frazę wychodzą poza pierwszą stronę Google. Istotna jest także otoczka profesjonalizmu. Uznaje się, że strony znajdujące się na szczycie są lepsze od konkurencji. Ale jak wygląda pozycjonowanie stron w istocie? Za tym terminem skrywa się wiele działań, których cel jest nakierowany na usatysfakcjonowanie algorytmów Google. Musisz wiedzieć, że zaawansowane roboty wyszukiwarki akceptują pewne rzeczy, lecz inne uważają za naganne. Tym właśnie zajmują się pozycjonerzy – wdrażają oni takie zmiany w obręb witryny, które doceni zarówno system, jak i internauci odwiedzający stronę marki.
Co lepiej wybrać na początek? Google Ads czy usługa pozycjonowania strony?
Czy można wskazać, które działanie jest lepsze? Nie do końca. Google Ads ma tę zaletę, że działa natychmiastowo. To odróżnia kampanie tego rodzaju od pozycjonowania. W ich przypadku efekt może stać się zauważalny nawet po kilku miesiącach. Trzeba jednak zaznaczyć, że organiczna wartość jest cenna. Pozycjonowanie gwarantuje długotrwałą wartość; gdy wejdziesz na szczyt, trudno będzie Ci już z niego spaść. Google Ads oferuje z kolei natychmiastowy i intensywny efekt, lecz pozostaje on zależy od funduszu przeznaczanego na cel reklamy. Na Google Ads możemy przeznaczyć kilkaset, kilka tysięcy lub nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wybór należy do Ciebie. Wiele osób decyduje się połączyć te usługi i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ wspaniale się wzajemnie uzupełniają.
źródło: https://afterweb.pl/