Czy warto założyć konto w serwisie TikTok?

Czy warto założyć konto w serwisie TikTok?

Młode pokolenia nie są już w stanie funkcjonować bez mediów społecznościowych. Stały się one codziennością jak mycie zębów czy jedzenie obiadu. Wspomagają komunikację, służą rozrywce, promocji, a nawet i zarabianiu. TikTok to jeden z najszybciej rozwijających się serwisów, mający już ponad miliard użytkowników. Czy warto założyć konto w TikToku?

Co to jest TikTok?

TikTok to aplikacja, która należy do chińskich właścicieli i ostatnio rozwija się szybciej niż Facebook. Ilość użytkowników już dawno przekroczyła magiczną barierę miliarda. Aplikacja mobilna TikToka jest najpopularniejszą wśród młodzieży, mowa tutaj szczególnie o pokoleniu Z (13-21 lat), ale i coraz chętniej wybierana przez dorosłych. Serwis dostarcza treści informacyjnych i rozrywkowych, pozwala poznawać świat i dzielić się własnymi przeżyciami.

Nie brakuje na nim też treści sponsorowanych. Reklamują się tam światowe marki posiadając własne konta lub wykorzystując użytkowników o największych zasięgach. Ci mogą dzięki temu zarabiać na tym serwisie i to całkiem poważne pieniądze.

Ilość spędzanego wolnego czasu w serwisie rośnie i ciężko mieć na to wpływ.  TikTok ma dobrze znaną tablicę, na której prezentowane są treści w serwisie. Mowa tutaj o krótki relacjach, trwających od 5 do 60 sekund, które świetnie angażują pozostałych użytkowników. Ci potrafią przez długi czas scrollować i śledzić kolejne relacje. Według statystyk najlepiej odbierane są relacje trwające powyżej 15 sekund, generujące sporo odzewu w postaci komentarzy i polubieni.

Co daje posiadanie konta na TikToku?

TikTok nie wyróżnia się niczym szczególnym, względem ogólnego zarysu współczesnych mediów społecznościowych. Serwis umożliwia prezentowanie prawie dowolnych treści, budowanie popularności profilu, tworzenie zasięgów czy posty sponsorowane.

Informacje

Media społecznościowe stały się jednym ze źródeł przeglądania informacji. Mowa tutaj nie tylko o typowych newsach z polityki, sportu czy gospodarki, ale także i mody, muzyki, imprez czy wydarzeń lokalnych. Mniejsze i większe firmy doskonale wiedzą, że nie mogą omijać tego medium, które pełne jest użytkowników, oczekujących różnorodnych treści także od znanych marek.

Pomoc w kontroli treści dla dzieci

Kolejny argument skierowany jest wyłącznie dla osób dorosłych, będących rodzicami. TikTok to najpopularniejsza platforma wśród dzieci i młodzieży. Dziej się na niej dużo i nie zawsze są to dobre trendy, które można pozostawić bez większej kontroli.

Posiadanie konta przez rodzica pozwoli mu być na czasie, obserwować co dzieje się na tym serwisie, jakie są trendy czy niebezpieczne zjawiska. Skoro nie da rady z tym walczyć, bo nie możemy zabronić dziecku dostępu do tego, skoro wszyscy rówieśnicy mogą, to przynajmniej bądźmy z tym serwisami na czasie. Pozwoli to na szybszą reakcję czy nawet na wspólne tematy do rozmów z dzieckiem, któremu łatwiej wyjaśnimy otaczający go współczesny świat.

Ogromne zasięgi dla reklam i marek

TikTok podobnie jak inne media społecznościowe, pozwala tworzyć małe społeczności i budować zasięgi wokół danej marki czy grupy. To w dalszej kolejności umożliwia dotarcie z reklamą do sprecyzowanej grupy odbiorców.

Zarabianie na TikToku

Praca jako Influencer to dość dochodowe źródło zarobku, jednak wciąż nieokreślone jako oficjalny zawód. Media społecznościowe, w tym TikTok, umożliwiają takim osobom zarabianie poprzez promocję contentu sponsorowanego, a firmy chętnie dzielą się za to pieniędzmi czy częściej swoimi produktami lub usługami. Kluczowe są tutaj duże zasięgi konta, dlatego użytkownicy dbają o jak największą popularność swojego profilu, która może realnie przełożyć się na wysokość zarobków.

Jak widać serwis TikTok jest skierowany dla różnych grup użytkowników i każda z nich może czerpać z niego pewne korzyści. Serwis nie tylko gromadzi zwykłych użytkowników, ale i popularne marki. Pozwala stać się popularnym w sieci i nawet tam zarabiać.

Jeszcze więcej wiadomości z Chorzowa