Awaria systemu ŚKUP o której informowaliśmy wczoraj okazała się poważniejszym problemem niż początkowo sądzono.
Środa nie zaczęła się najlepiej dla użytkowników komunikacji miejskiej, a także Zarządu Transportu Metropolitarnego. Wszystko ze względu na awarię systemu ŚKUP. W efekcie nie działały portal, kasowniki, automaty biletowe oraz aplikacja mobilna. Pasażerowie nie mogli m.in. zakupić biletu, czy też pokazać w przypadku kontroli we wspomnianej aplikacji tych długookresowych.
CZYTAJ WIĘCEJ: Awaria systemu ŚKUP. Użytkownicy komunikacji publicznej muszą liczyć się z utrudnieniami
Zgodnie z najnowszą informacją przekazaną przez ZTM problem jest dużo poważniejszy, a jego usunięcie nie będzie tak szybkie jak myślano.
– Do czasu usunięcia skutków awarii pasażerowie nie będą mieli dostępu do portalu pasażera oraz nie mogą używać aplikacji Mobilny ŚKUP. Na przystankach nie działają również tablice SDIP oraz czytniki kart ŚKUP w pojazdach – czytamy w oficjalnym komunikacie.
Awaria nie wpływa na działanie starych kasowników, które nie są zabudowane w czytnikach ŚKUP. Dodatkowo awaria nie dotyczy także aplikacji zewnętrznych takich jak mPay czy SkyCash. Oprócz tego osoby, które mają zakupione bilety długoterminowe będą mogły podróżować na ich podstawie za okazaniem karty ŚKUP.