4 marca w wypełnionej po brzegi sali posiedzeń urzędu miasta odbyły się konsultacje społeczne dotyczące kultury i promocji Chorzowa.
Podczas spotkania zaprezentowano dotychczasowe wyniki działań promocyjnych. Rozmawiano o wyzwaniach, błędach oraz obszarach, które warto poprawić w promocji miasta. Zostały poruszone także tematy dotyczące m.in. Chorzowskiej Karty Mieszkańca, magazynu kulturalnego miasta oraz łączenia sztuki ze sportem i turystyką.
– Dążymy do stworzenia przestrzeni, która będzie odpowiadała potrzebom mieszkańców, a jednocześnie przyciągała turystów i inwestorów z całego świata. To długofalowy proces, który wymaga cierpliwości i zaangażowania, ale z determinacją będziemy pracować, aby Chorzów stał się jednym z kluczowych punktów na mapie regionu. Razem budujemy miasto przyszłości – czytamy w relacji urzędu miasta.
Z kolei Szymon Michałek, prezydent Chorzowa zapowiada już przełożenie wniosków ze spotkania w czyn.
– Planowanym krokiem jest opracowanie projektu strategii miasta, poprzedzonego analizą SWOT, która pozwoli nam określić mocne strony, słabości, szanse oraz zagrożenia związane z rozwojem Chorzowa – mówi S. Michałek.