Z Chorzowa do Niemiec trafią 34 pociągi

Z Chorzowa do Niemiec trafią 34 pociągi

Alstom podpisał wart 760 mln euro kontrakt z niemieckim przewoźnikiem LNVG na dostawę 34 piętrowych pociągów Coradia Stream High Capacity. Większość zamówienia zostanie zrealizowana w Chorzowie. Ponadto, przez 30 lat Alstom zapewni serwisowanie i części zamienne.

Pierwsze pociągi do niemieckiego przewoźnika mają trafić w grudniu 2024 roku. EMU Coradia Stream High Capacity będą obsługiwały regionalną sieć kolejową Dolnej Saksonii – Expresskreuz Bremen/Niedersachsen (EBN), która łączy Bremę, Hanower, Oldenburg, Wilhelmshaven, Norddeich-Mole, Osnabrück i Bremerhaven.

W zakładzie Alstom Konstal w Chorzowie zostanie wyprodukowanych 68 w pełni wyposażonych członów jednopoziomowych. Po testach przeprowadzonych na terenie chorzowskiej fabryki, wagony koleją dojadą do Salzgitter. Ponadto polski oddział Alstom dostarczy podwozia oraz ściany boczne do 86 wagonów dwupoziomowych.

– Zakład w Chorzowie był od samego początku zaangażowany w pracę nad tym strategicznym projektem. Możliwości produkcyjne i technologie dostępne w chorzowskiej fabryce były ważnym elementem postępowania przetargowego i opracowania oferty. Teraz wchodzimy w fazę przygotowawczą do uruchomienia produkcji wiosną przyszłego roku. Jesteśmy dumni, że istotna część zamówienia powstanie w polskiej fabryce – mówi w komunikacie Paweł Siwek, dyrektor zarządzający Alstom Konstal.

Jak podkreśla Alstom, elektryczny zespół trakcyjny Coradia Stream High Capacity ma konstrukcję modułową, dzięki czemu komfort pasażerów idzie w parze ze zmienną liczbą miejsc siedzących. Każdy z 34 nowych pociągów zamówionych przez LNVG składa się z czterech członów – dwóch sterowniczych i dwóch pośrednich. Ten sposób konstrukcji powoduje, że pociąg jest dostępny bez ramp w wagonach środkowych, co jest ważne dla pasażerów o ograniczonej mobilności. Łatwiejsza jest też aranżacja przedziałów rowerowych czy dziecięcych. Człony piętrowe zapewniają za to wysoką pojemność.

Jeszcze więcej wiadomości z Chorzowa