Szkoły z Turcji, Grecji, Estonii, Łotwy i Polski biorą udział w interdyscyplinarnym programie STEAM, w którym uczniowie pogłębią swoją wiedzę naukową i technologiczną oraz umiejętności inżynierskie, plastyczne i matematyczne. Finał projektu zorganizuje chorzowski Ligoń.
„Rzucam wyzwanie epoce z STEAM” Akcja KA 229 – Partnerstwo Współpracy Szkół to projekt realizowany ze środków europejskich w ramach programu Erasmus +. W projekcie, który rozpoczął się 1 listopada 2020 roku udział biorą: II Liceum Ogólnokształcące im. J. Ligonia w Chorzowie (jako koordynator projektu), Mevlana Anadolu Imam Hatip Lisesi z Turcji, Ogres Valsts gimnazja z Łotwy, Tallinna Polütehnikum z Estonii, 2o Geniko Lykeio Neas Ionias Magnisias z Grecji i Hayme Ana Kiz Anadolu Imam Hatip Lisesi z Turcji.
W czasie dwuletniego projektu uczestnicy spotkają się w każdej placówce gdzie odbywać się będą zajęcia i warsztaty w myśl idei STEAM. To angielski skrót, którego rozwinięcie jest następujące: S – science – nauka, T – technology – technika, E – engineering – inżynieria, A – art. – sztuka i M – math – matematyka.
Tym właśnie obszarom poświęcone będą zaplanowane dla uczniów aktywności: warsztaty naukowe w Estonii, technologiczne na Łotwie, inżynierskie i plastyczne w Turcji, matematyczne w Grecji i Targ STEAM, czyli podsumowanie projektu w Polsce.
Organizatorzy podkreślają, że celem projektu jest m.in.: zwiększenie kompetencji cyfrowych uczestników o 25% w ciągu dwóch lat, wzrost zainteresowania i motywacji uczniów do szkoły o 30% oraz poprawienie osiągnięć akademickich uczniów o 20%. Inne korzyści społeczne to przeniesienie życia szkoły do centrum życia osobistego poprzez przekazywanie doświadczeń uczestników i uczniów do życia codziennego oraz wprowadzanie zmian międzykulturowych w trakcie i po zakończeniu projektu.