Mnóstwo sprzedanych biletów, liczne konkursy na dodatkowe wejściówki, a nawet rozpoczęcie rozstawiania infrastruktury – jeszcze kilka dni temu nikt nie mógł spodziewać się takiego zwrotu akcji ws. Fest Festivalu.
Wczoraj ciemne chmury zebrały się nad tegoroczną edycją Fest Festivalu. Wydarzenie przyciągało do Parku Śląskiego ogromną rzeszę osób z całej Polski, a także innych krajów. Wszystkich zaniepokoiła informacja o tym, że impreza, do której pozostało zaledwie kilka dni (miała odbyć się od 9 do 13 sierpnia) może zostać odwołana ze względu na problemy finansowe głównego organizatora – agencji Follow The Step.
CZYTAJ WIĘCEJ: Nie będzie Fest Festivalu w Chorzowie? Organizacja imprezy stanęła pod znakiem zapytania
Kwestią czasu było oficjalne potwierdzenie informacji. Po pierwszych doniesieniach do Parku Śląskiego wybrały się niektóre media i relacjonowały aktualny stan rzeczy. Na terenie Zielonych Płuc Śląska od kilku dni trwało już rozstawianie infrastruktury – scen, stoisk, namiotów. Poszczególne podmioty otrzymały w piątek polecenie, że mają zaprzestać dalszych prac, a wręcz składać to, co udało się już rozłożyć. Na grupach internetowych, gdzie kontaktowali się ze sobą pracownicy m.in. gastronomii, także pojawiły się wpisy mówiące o tym, że nici z sezonowego zatrudnienia, bo festiwal nie dojdzie do skutku.
Wszelkie wątpliwości w tej kwestii rozwiał wczoraj późnym wieczorem Urząd Miasta w Chorzowie. Magistrat przekazał, że Fest Festival został oficjalnie odwołany.
– Fest Festival to jedno z największych wydarzeń odbywających się w naszym kraju. Z pewnością wydarzenie przyciągało tysiące ludzi nie tylko z całej Polski. Dzięki temu nasze miasto zyskało na rozpoznawalności. Dlatego niezmiernie ubolewamy, że po trzech udanych edycjach festiwalu, tegoroczny Fest Festival w Parku Śląskim się nie odbędzie – informuje Łukasz Adamczyk, rzecznik prasowy UM Chorzów.
Oświadczenie organizatorów. Będzie problem ze zwrotem pieniędzy za bilety
Na głównej stronie Fest Festivalu także pojawiło się obszerne oświadczenie w tej sprawie. Możemy przeczytać w nim, że głównym powodem odwołania imprezy jest kryzys w branży eventowo – rozrywkowej, a także błędne oszacowanie potencjalnej frekwencji.
– Nasz Festiwal znajdował się w fazie dynamicznego rozwoju, a jego frekwencja rok do roku rosła o ponad 30%. Taki dynamiczny rozwój pozwolił nam zakładać, że ten rok będzie równie dobry. Cieszyliśmy się z tego i właśnie pod taki wzrost frekwencji tworzyliśmy tegoroczna edycję. Niestety, pomimo ogromnego wsparcia od wielu naszych partnerów i sponsorów, tegoroczny kryzys w branży eventowo-rozrywkowej znacząco zmniejszył sprzedaż biletów, powodując, że nasze szacowanie było błędne. Na dzień dzisiejszy liczba uczestników osiągnęła niewiele ponad 50% planowanej frekwencji, czyniąc organizację FEST Festivalu niemożliwą do zrealizowania w tym roku – czytamy w komunikacie.
Osoby, które zakupiły bilety na tegoroczną nieprędko zobaczą swoje pieniądze. Spółka ogłosiła bowiem upadłość, co znacznie skomplikuje zwrot środków.
– Wszyscy posiadający bilety mogą ubiegać się o zwrot środków, niestety w obecnej sytuacji zmuszeni zostaliśmy do uruchomienia postępowania upadłościowego, co uniemożliwia na ten moment wypłatę jakichkolwiek należności przez spółkę. To dziś jedyna droga, która umożliwia nam rozliczenie się z organizacji festiwalu. Wszystkie osoby posiadające bilety, otrzymają wkrótce na skrzynki e-mailowe informacje z dalszymi komunikatami w sprawie zwrotów środków za bilety.
Pełną treść komunikatu znajdziecie TUTAJ.