Generowanie coraz większej części przychodów z produktów alternatywnych, ograniczenie wpływu działalności na zdrowie konsumentów oraz realizacja zobowiązań środowiskowych
i społecznych – to główne filary nowej strategii British American Tobacco, której celem ma być „lepsze jutro” [ ang. A Better Tomorrow ]. Strategia wdrażana jest od wiosny.
BAT jest jedną z wiodących sieci
multibrandowych z branży dóbr konsumpcyjnych. Dostarcza tytoń i inne produkty
nikotynowe milionom użytkowników na całym świecie. Zatrudnia ponad 55 tys. osób, jest liderem
rynku w ponad 50 krajach i posiada swoje fabryki w 48. Strategiczne portfolio
składa się z globalnych marek papierosów i wciąż poszerzanej gamy produktów
o potencjalnie obniżonym ryzyku, do których zaliczane są papierosy
elektroniczne i urządzenia do podgrzewania tytoniu.
Człowiek i środowisko w centrum uwagi
Zdaniem szefa sieci sprzedaży BAT,
Marcina Mielcarza, „lepsze jutro” to
dojrzałe wybory dokonywane w oparciu o szereg różnorodnych możliwości, które
firma chce oferować swoim klientom. – Dlatego wciąż rozwijamy portfolio
wyrobów tytoniowych, tak, by były satysfakcjonujące dla konsumentów i
zaspokajały ich potrzeby. Coraz bardziej istotnym trendem jest dzisiaj ograniczanie
ryzyka związanego z używaniem tradycyjnych wyrobów tytoniowych, dlatego naszym
celem jest zwiększenie przychodów z produktów alternatywnych, a tym samym
ograniczenie wpływu naszej działalności na zdrowie. Lepsze jutro to także
zapewnienie zrównoważonego rozwoju, dlatego chcemy zrealizować szereg zobowiązań
środowiskowych
i społecznych, wśród których jest osiągnięcie do 2030 r. neutralności pod
względem emisji dwutlenku węgla.W rezultacie przechodzimy od
działalności, w której zrównoważony rozwój zawsze był ważny – do działalności,
w której jest on priorytetem.
Mariaż biznesu z nauką
British American Tobacco podkreśla
zaangażowanie w innowacyjne projekty i
badania realizowane w centrach badawczo-rozwojowych. Wśród nich, w tym działającym w Polsce,
w Poznaniu. eSmoking Institute jest pierwszą w Europie instytucją
wyspecjalizowaną w badaniu płynów i aerozoli stosowanych w e-papierosach. Jest
on powiązany z należącą do BAT największą siecią dystrybucji papierosów
elektronicznych w Europie – eSmoking World.
– Dzięki kompleksowym analizom
laboratoryjnym jesteśmy w stanie oferować produkty
o potencjalnie mniejszej szkodliwości dla palaczy, jak e-papierosy Vype. Chcemy
zaspokajać zmieniające się potrzeby konsumentów, a przy tym stajemy się firmą,
która definiuje się na podstawie wsłuchiwania się właśnie w ich preferencje, co
więcej – w ich przewidywanie – mówi Marcin Mielcarz. Dodaje, że jednym z elementów
współtworzenia „lepszego jutra” dla dorosłych konsumentów, (bo tylko do nich,
jak podkreśla, kierowana jest oferta
firmy), jest oferowanie nowych alternatywnych możliwości wyboru, potencjalnie
mniej ryzykownych dla zdrowia
i otoczenia. Więcej można się o nich dowiedzieć za pośrednictwem kampanii „Masz
wybór” (www.maszwybor.pl),
za którą stoi koncern.