Władze miasta wprowadziły zmiany w zasadach bezpośredniej obsługi osób w Urzędzie Miasta Chorzów w związku z zapobieganiem rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19. Poniżej udostępniamy nowe reguły korzystania z usług miejskiego ratusza.
Z dniem 19 października 2020 wprowadzone zostają następujące zasady bezpośredniej obsługi mieszkańców we wszystkich wydziałach i biurach Urzędu Miasta Chorzów:
1) mieszkańcy przed wizytą w Urzędzie Miasta są zobowiązani umówić się telefonicznie, dzwoniąc na wskazane niżej numery telefonów,
2) przed wejściem do Urzędu mieszkańcy powinni zdezynfekować ręce oraz umożliwić wykonanie pomiaru temperatury ciała, a podczas wizyty realizować obowiązek zakrywania ust i nosa,
3) składanie podań i dokumentów w Urzędzie Miasta realizowane jest poprzez wrzucenie ich do urny stojącej w przedsionku Urzędu,
4) wydziały Urzędu Miasta obsługują również strony telefonicznie i za pośrednictwem elektronicznych narzędzi (mail, sekap, epuap),
5) zapewnia się mieszkańcom możliwość wejścia do budynku urzędu w celu zapoznania się z informacjami urzędowymi, znajdującymi się na tablicy ogłoszeń przy głównym wejściu do gmachu Urzędu oraz przy wejściu od ul. Jagiellońskiej,
6) obsługa mieszkańców odbywa się od poniedziałku do czwartku w godzinach 07:15 – 11:45 oraz 12:45 – 17:15, a w piątek w godzinach 07:15 – 11:45,
7) w godzinach 11:45 – 12:45 Urząd Miasta będzie niedostępny dla interesantów, a w tym czasie odbywać się będzie wietrzenie i dezynfekcja pomieszczeń.
Sprawy związane z rejestracją pojazdów i prawami jazdy załatwiane są: w Pawilonie C pod estakadą, w gmachu Urzędu Miasta – wejście na I piętro do Referatu Komunikacji wejściem głównym od strony Rynku. Sprawy dotyczące rejestracji pojazdów, dowodów rejestracyjnych – tel. 32 4165132sprawy dot. praw jazdy, innych uprawnień do kierowania, instruktorów nauki jazdy i Ośrodków Szkolenia Kierowców – tel. 32 4165138
Sprawy związane z dowodami osobistymi i ewidencją ludności załatwiane są w budynku Urzędu Miasta w pokojach nr 7, 9 i 11. Ta część parteru budynku jest odizolowana od reszty gmachu – wejście do gmachu budynku od ulicy Jagiellońskiej. Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych – tel. 32 4165010.
Pozostałe sprawy załatwiane są w poszczególnych Wydziałach:
Wydział Architektury, Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej – 32 4165334
Wydział Zasobów Komunalnych – 32 4165121
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych – 32 4165027
Wydział Usług Komunalnych i Ekologii – sprawy ochrony środowiska i gospodarki komunalnej -32 4165413
Wydział Usług Komunalnych i Ekologii – Referat Gospodarki Odpadami -32 4165028
Urząd Stanu Cywilnego – 32 2412749
Wydział Budżetu i Analiz – 32 4165108
Wydział Działalności Gospodarczej – 32 4165015
Wydział Edukacji – 32 4165402
Wydział Egzekucji i Windykacji – 32 4165134
Wydział Geodezji – 32 4165431
Wydział Informatyki – 32 4165304
Wydział Inwestycji Komunalnych – 32 4165438
Wydział Księgowości – 32 4165105
Wydział Kultury, Sportu i Turystyki – 32 4165313
Wydział Obsługi Technicznej – 32 4165328
Wydział Organizacyjny i Kadr – 32 4165307
Wydział Polityki Społecznej – 32 4165226
Wydział Promocji i Komunikacji Społecznej – 32 4165220
Wydział Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych – 32 4165627
Wydział Spraw Obywatelskich – sprawy wyborcze i inne – 32 4165229
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności – 32 4165987
Wydział Zarządzania Nieruchomościami – 32 4165425
Wydział Zasobów Komunalnych – 32 4165121
Wydział Zdrowia – 32 4165238
Kancelaria Rady Miasta – 32 4165205
Straż Miejska tel. Alarmowy 986, 32 2416145
Biuro Audytu i Kontroli tel. wew. 235 – 32 4165000
Biuro Inspektora Ochrony Danych Osobowych – 32 4165432
Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków – 32 4165415
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów – 32 4165420
Biuro Zamówień Publicznych – 32 4165237
lub pod numerami telefonów podanymi w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Chorzów pod adresem www.bip.chorzow.eu