Pozycjonowanie stron- na czym polega i dla kogo jest dobrą opcją?

Pozycjonowanie stron- na czym polega i dla kogo jest dobrą opcją?

Atrakcyjna wizytówka w Google przekazuje ważne informacje o firmie i przyciąga nowych klientów. Sprawdzi się w szczególności w przypadku przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swój biznes lokalnie. Działania zmierzające do poprawy widoczności w sieci zalicza się do pozycjonowania stron. Czym jest ten proces i jakie korzyści przynosi?

Co to jest pozycjonowanie stron?

Zanim omówimy, czym jest pozycjonowanie stron wizytówek, warto zatrzymać się przy definicji SEO. Na proces ten składają się działania, dzięki którym firmowa strona może stać się bardziej widoczna w sieci. Wśród tych najważniejszych znajdują się techniczna optymalizacja witryny, budowanie jej popularności poprzez linkowanie zewnętrzne, a także rozbudowa treści. Proces pozycjonowania zaczyna się od analizy zawartości serwisu i wyłapania nieprawidłowości. Zazwyczaj dużą przeszkodą okazują się błędy w kodzie HTML, brak wersji mobilnej lub responsywnej czy też niska prędkość ładowania strony. 

Kiedy witryna jest już przygotowana pod kątem technicznym, można wdrożyć pozostałe elementy taktyki SEO. Tworzy się teksty, które muszą być przede wszystkim unikalne, atrakcyjne dla czytelnika i nasycone odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi. Duże znaczenie ma także baza linków zewnętrznych, czyli ilość oraz tempo przyrostu odnośników do danej witryny, które znajdują się na innych stronach internetowych. Dobrym sposobem na jej stworzenie jest regularna publikacja gościnnych wpisów na specjalistycznych portalach czy też prowadzenie zewnętrznego bloga. 

SEO lokalne a wizytówka w Google Moja Firma

Pozycjonowanie stron wizytówek jest jednym ze sposobów na poprawę widoczności marki w sieci. Sprawdzi się w szczególności w przypadku firm, którym zależy na przyciągnięciu lokalnych klientów. Wizytówkę można stworzyć i uzupełnić w panelu Google Moja Firma. Powinny się tam znaleźć podstawowe informacje o lokalizacji, adres witryny internetowej, dane kontaktowe oraz atrakcyjne zdjęcia. Na pozycję wizytówki wpływają czynniki takie jak popularność, czyli opinie o firmie i rozpoznawalność na dane słowa kluczowe, ale także odległość siedziby od aktualnej lokalizacji wyszukującego. 

Korzyści z pozycjonowania witryny w Google

Efektem skutecznego pozycjonowania jest pojawienie się strony na górze listy w tak zwanych organicznych wynikach wyszukiwania. W przypadku wizytówek będzie to tak zwane TOP 3 pod mapką Google. Specjaliści wskazują, że największe szanse na kliknięcie w dany link mają witryny znajdujące się na samym szczycie wspomnianego rankingu. Właśnie dlatego SEO uznaje się za najlepszą drogę do poprawy widoczności w sieci. Użytkownicy internetu wpisują do paska Google interesujące ich zagadnienia, często poszukując bardzo konkretnych przedmiotów czy usług. Dobrze wypozycjonowana podstrona szybko zostanie odnaleziona przez osoby zainteresowane znajdującą się na niej ofertą, a to już bardzo krótka droga do poprawy konwersji. 

Współczesny przedsiębiorca z pewnością powinien zadbać o  budowanie popularności w sieci. Obecność na mapce Google równa się większe zainteresowanie, ale także zaufanie do marki. Dzięki temu potencjalny klient nie tylko łatwiej go odnajdzie, ale też na wstępie pozna szczegóły oferty i opinie o firmie.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Jeszcze więcej wiadomości z Chorzowa